Feminitatea tinereasca

Publicat February 10, 2017
Autor: admin
Feminitatea tinereasca

                                          Feminitatea tinereasca

 

In Europa, linia Corolle, prezentată pentru prima dată în 1947 şi poreclită „New Look”de presa din domeniul modei (vezi p. 302), a introdus talia de viespe şi crinolina în moda contemporană, după costumele ajustate pe corp şi hainele practice purtate în timpul celui de-al Doilea Război Mondial.

noutatile-toamnei-in-materie-de-rochii-de-mireasa--217_2417

In Statele Unite, influenta costumieră hollywoodiană Helen Rose (1904-1985) şi-a însuşit linia New Look a casei House of Dior’s New Look atunci când a introdus „linia iubitei” – o rochie cu un corset în formă de inimă, talie strânsă şi o fustă unduioasă. Aceasta a fost văzută pentru prima dată purtată de Elizabeth Taylor în filmul Tatăl miresei (1950), în care linia iubitei semnifica metamorfoza lui Taylor de la stilul ecosez „bobbysoxer” (vezi p. 310), când purta fuste în stil campus de colegiu, din stofă cadrilată şi pantaloni Capri, într-o tânără femeie, în anul următor, Taylor a apărut în rolul unei debutante în filmul Un loc sub soare (1951), ale cărui costume erau concepute de marea rivală a lui Rose, Edith Head (1897-1981). Head a conceput două rochii, ambele fără bretele, cu corsete rigide. Prima rochie, din satin alb, a fost folosită pentru cadrele publicitare, dar o rochie din tul alb cu un satin verde-deschis, cu un corset în formă de inimă (sus), este cea care a adus talentul lui Head în atenţia publicului larg.

Spre deosebire de Europa, unde aproape fiecare colecţie Dior introducea o siluetă nouă, în Statele Unite, „linia iubitei” a devenit un produs vestimentar de durată. Talia prinsă în curea şi fustele în formă de clopot erau preferate de consumatorul de pe piaţa intermediară, în detrimentul siluetei slabe a liniei Si-nueuse a lui Dior sau al liniilor sinuoase ale rochiei etui ce a urmat. Linia iubitei nu numai că domina stilul rochiilor de seară, ci era făcută şi din materiale mai uşoare, pentru rochiile de zi de primăvară-vară. Acestea confereau o drăgălăşenie neameninţătoare, feminină, care accentuau tinereţea purtătoarei, ceea ce a făcut ca stilul să fie eminamente adecvat pentru seara balului adolescenţilor (vezi p. 316), un ritual care marca trecerea unei tinere fete de la copilărie la maturitatea sexuală. Linia iubitei a fost utilizată şi pentru a accentua atributele sănătoase ale „fetei din vecini”. Idolii adolescenţilor, ca actriţa şi cântăreaţa Connie Stevens şi energica Doris Day, purtau o rochie de zi din bumbac, în stilul rochiilor pentru bal, care semnifica sexualitatea ascunsă neameninţătoare. Stilul era atât de dezarmant, încât fusta lejeră şi cu talie de viespe erau şi ele folosite, pentru a promova hainele clasei de mijloc, de pe piaţa de masă. Gospodina anilor 1950 poza în rochia cu decolteu în inimă pentru a prezenta cel mai nou gadget sau pentru a deschide un pachet de cafea, o distanţă ca de la cer la pământ faţă de versiunea strălucitoare purtată de ElizabethTaylorîn filmul Un loc sub soare.

Linia iubitei nu era un articol vestimentar generat în spiritul modei, ci era purtat pentru a descrie arhetipurile cinematice, cum ar fi fata din vecini sau zeiţa de pe ecran. Edith Head de la Paramount Pictures a fost prima femeie care a condus un departament de design, câştigând mai multe premii ale Academiei şi fiind nominalizată de mai multe ori decât oricare alt artist din istoria Hollywoodului. Head credea că rolul ei de designer de costume pentru film era acela de a defini personajul şi de a impulsiona naraţiunea. Rochia din tul alb purtată deTaylorîn Un toc sub soare accentua atât natura ingenuă a vedetei, cât şi sexualitatea ei înfloritoare. Head era conştientă de pericolul inerent din portretizarea sau iniţierea tendinţelor moderne, din cauză că hainele create de ea pentru film puteau părea demodate la data lansării filmului.Totuşi, rochia concepută de Head pentru Taylor a fost bine primită de presa din modă şi, de asemenea, a răspândit stilul către un public mai larg, fiind ulterior copiată extensiv de producători, ceea ce a dus la confirmarea faptului că Head nu era numai costumier la Hollywood, ci şi o sursă naţională de lansare de tendinţe. In 1954, Grace Kelly a purtat o rochie din tul alb creată de Moss Mabry (n. 1918), cu o linie similară în inimă (dreapta), în filmul lui Alfred Hitchcock, DialMforMurder.

1 Elizabeth Taylor poartă o rochie din tul, din „linia iubitei”, concepută de Edith Head pentru filmul Un loc sub soare (1951).

2 Grace Kelly apare în thrillerul lui Alfred Hitchcock, Dial M for Murder (Cu C de la Crimă) (1954). Rochia ei a fost creată de Moss Mabry.

Nicky-Hilton
​Sursa: blackoutlet.ro

BursadeLohn © Copyright 2019, Toate Drepturile Rezervate